Le block automatique à permissivité restreinte, ou BAPR, est un système de signalisation ferroviaire utilisé en France sur les lignes à trafic moyen. Il vise à assurer un espacement suffisant entre les convois circulant dans le même sens sur une voie ferrée donnée, afin d'empêcher qu'un convoi rattrape le précédent.
Le BAPR a été créé pour permettre d'automatiser le cantonnement sur les lignes à trafic moyen, où le block automatique lumineux (BAL) aurait été trop coûteux.
Automatic block signalling with restricted permissibility, (block automatique à permissivité restreinte in french : BAPR) is a railway signalling system used in France on medium-traffic lines. It aims to ensure sufficient spacing between trains travelling in the same direction on a given railway line, in order to prevent one train from catching up with the one in front.
The BAPR was created to enable automation of block signalling (block automatique lumineux in french : BAL) on medium-traffic lines, where automatic block signalling (BAL) would have been too costly.
Le signal d'entrée en canton se présente sous la forme d'un panneau oblong comportant un feu rouge (sémaphore), parfois deux feux rouges (carré) et un feu vert (voie libre). Le signal d'avertissement est constitué d'un feu jaune présenté sur un panneau circulaire à plaque d'identification A (noir sur fond blanc).
The signal indicating entry into a block section takes the form of an oblong panel with a red light (semaphore), sometimes two red lights (square) and a green light (clear track). The warning signal consists of a yellow light on a circular panel with an A identification plate (black on a white background).
Feu rouge (sémaphore)/red light (semaphore).
Feu vert (voie libre)/green light (clear track).
Warning signal (yellow light) with an A identification plate.
BAPR warning signal on the Rennes-Paris railway line near Châteaubourg station.




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